Targi – dlaczego warto wziąć w nich udział?

Targi branżowe to wydarzenia, które są doskonały sposobem na promocję własnej firmy – bez względu na to czy prowadzimy biznes już od kilku lat czy dopiero zaczynamy. Udział w tragach to zawsze bardzo dobra okazja do tego by pozyskać nowe kontakty biznesowe oraz zainteresować potencjalnych klientów swoją ofertą. Warto jednak mieć na uwadze to, że Targi to nie impreza towarzyska, ale przede wszystkim inwestycja. Czasami dość droga i bardzo pracochłonna, ale jeżeli zostanie dobrze przeprowadzona, to udział w targach może okazać się dużym sukcesem.

Jak przygotować się do targów?

Jak przygotować się do targów?Przede wszystkim, udział w targach należy dobrze zaplanować. Trzeba wiedzieć co chcemy osiągnąć dzięki obecności na targach. Podstawowe cele są trzy – pokazanie się klientom, poznanie kontrahentów i zdobycie kontaktów oraz kontraktów. Każde targi są doskonałą okazją do zaprezentowania nowego produktu czy usługi, ponieważ wydarzenia tego typu ściągają nie tylko innych ludzi z branży, ale także media czy dziennikarzy. Na samym początku należy określić jaki budżet możemy przeznaczyć na targi. Pozwoli to zaplanować i przygotować materiały reklamowe, takie jak ulotki, wizytówki, ścianki czy roll-upy. Warto od razu zarezerwować miejsce na stoisko – takie które będzie nam najbardziej odpowiadało. Jeżeli targi odbywają się w innym mieście należy także zarezerwować nocleg. Koniecznie sprawdź także kto będzie na targach i śledź newsy z nimi związane. Dzięki temu zaplanujesz swoją aktywność – będziesz wiedzieć jakie stoiska odwiedzić, z kim porozmawiać i pod jakim kątem przygotować np. wstępną ofertę. Kolejnym krokiem jest zadbanie o stoisko. Powinno się ono wyróżniać na tle innych i mówić o profesjonalizmie firmy. Muszą się na nim znaleźć ulotki, katalogi i wizytówki – czyli te materiały reklamowe jakie posiadamy i z jakimi chcemy wystąpić na targach. Warto pamiętać także o właściwych proporcjach – na stoisku należy zaplanować miejsce zarówno dla materiałów reklamowych, jak i na spotkania z potencjalnymi klientami. Kwestią najważniejszą są ludzie, którzy będą reprezentować firmę na targach. Muszą doskonale znać firmę, jej założenia oaz to co reprezentuje. Dobrym rozwiązaniem jest wysłanie na tragi handlowca mającego doświadczenie w kontakcie z klientami oraz przede wszystkim osobę decyzyjną, która szybko podejmie decyzje związane np. z modyfikacją oferty.

Najbliższe targi w G2A Arena

W dniach 24-25 stycznia 2019 roku w G2A Arena odbędzie się III edycja Targów Wschodnich. Targi Wschodnie to najważniejsze wydarzenie towarzyszące XII Forum Europa-Ukraina. Firmy biorące udział w Targach reprezentować będą takie branże jak:  informatyka i nowe technologie, finanse, ubezpieczenia, budownictwo, motoryzacja i lotnictwo, FMCG, HR, a także turystyka i sport. III Targi Wschodnie będą bardzo dobrą okazją do przedstawienia swoich flagowych usług  i produktów regionalnych. Z roku na rok wystawców jest coraz więcej – dzięki temu każdy z nich otrzymuje jedyną w swoim rodzaju szansę na bezpośrednią prezentację swoich usług czy produktów. 

Organizatorem Forum Europa – Ukraina jest Fundacja Instytut Studiów Wschodnich, a współorganizatorem – Województwo Podkarpackie. Już teraz zapraszamy do rejestracji dostępnej na stronie Forum Ekonomicznego!